Diagnozowanie dysleksji ukierunkowane na "Obszar A" dla klas 1-3

Motoryka, funkcje wzrokowo-przestrzenne, koordynacja wzrokowo-ruchowa, uwaga i koncentracja

Diagnozowanie dysleksji ukierunkowane na obszar A to diagnostyka, który skupia się na badaniu umiejętności i zdolności dziecka lub ucznia w obszarze motoryki, funkcji wzrokowo-przestrzennych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ankieta, która jest częścią całej diagnozy, składa się z 25 pytań, w których należy określić częstotliwość występowania danego charakterystycznego objawu. Każde pytanie odnosi się do różnych aspektów umiejętności motorycznych, funkcji wzrokowo-przestrzennych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Pytania są tak sformułowane, aby dostarczyć informacji na temat różnych umiejętności i zdolności, w tym na przykład koordynacji ruchowej, precyzji ruchów, zręczności manualnej, orientacji w przestrzeni oraz umiejętności śledzenia wzrokiem. Po wypełnieniu ankiety, podliczane są punkty z konkretnych pytań, a następnie otrzymuje się wynik pokazujący, czy dziecko lub uczeń jest zagrożony specyficznymi trudnościami w danym obszarze. Wynik ten może wskazywać, na przykład na potrzebę dalszych badań i terapii w celu rozwinięcia umiejętności motorycznych, funkcji wzrokowo-przestrzennych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.