Zadania wprowadzające liczenie na zbiorach zastępczych, symulujące naukę dodawania i odejmowania w zakresie do 10. W zadaniach, zamiast słów dodaj i odejmij, używane są słowa opisujące te czynności, np.: dołóż i zabierz.
Uczeń dokłada do zbioru guzików wskazaną ilość elementów, co umożliwia zrozumienie działań matematycznych z zakresu dodawania. Zakres liczbowy do 7.
Uczeń dokłada do zbioru kasztanów wskazaną ilość elementów, co umożliwia zrozumienie działań matematycznych z zakresu dodawania. Zakres liczbowy do 8.
Uczeń zabiera ze zbioru guzików wskazaną ilość elementów, co umożliwia zrozumienie działań matematycznych z zakresu odejmowania. Zakres liczbowy - odejmowanie maksymalnie od 5.
Uczeń zabiera ze zbioru kasztanów wskazaną ilość elementów, co umożliwia zrozumienie działań matematycznych z zakresu odejmowania. Zakres liczbowy - odejmowanie maksymalnie od 10.