Własności dzielenia  - Wybierz kategorię, ćwiczenie i graj

Szukanie brakujących liczb w dzieleniu

Quizy interaktywne z różnymi przykładami na dzielenie z okienkami, czyli szukanie brakującej dzielnej lub dzielnika w zadaniach, sprytne dzielenie przez 10, 100 i 1000 oraz sprawdzenie swoich umiejętności z dzielenia pamięciowego. Idealnie sprawdzą się na rozwijanie umiejętności szybkich obliczeń w pamięci i dzielenia.

Trening dzielenia

Dzielenie na start!

Jak nazywają się liczby w działaniach dzielenia?

Dzielna i dzielnik to nazwy liczb, które biorą udział w dzieleniu. Liczba, przez którą dzielimy to dzielnik. W quizie są obliczone działania dzielenia i podany jest ich wynik, brakuje tylko jednej z liczb z działania – dzielnika. Zadaniem dziecka jest przesunięcie właściwej liczby w puste okienko. Quiz rozwija umiejętności związane z dzieleniem w pamięci, można go robić wielokrotnie, ponieważ za każdym razem pojawią się inne przykłady.

Dzielenie z okienkiem

Wpisywanie w kosmosie

Okienko w dzieleniu

Tym razem w przykładach dzielenia z quizu brakuje dzielnej, czyli liczby która jest dzielona przez inną liczbę. Zadaniem dziecka jest znalezienie brakującej dzielnej i wpisanie jej w puste okienko. Jest to rozwiązywanie prostych równań jednodziałaniowych z dzieleniem. Po wpisaniu liczby dziecko zatwierdza klikając na „OK”. W przypadku udzielenia błędnej odpowiedzi jest możliwość zastanowienia się i spróbowania ponownie.

Dzielenie z okienkiem przez 10, 100, 1000...

Podróż po Drodze Mlecznej

Nauka dzielenia = fajna zabawa

W tym quizie dziecko ma szansę na ćwiczenie umiejętności dzielenia przez 10, 100 i 1000. W przykładach wpisane są wyniki działań, ale brakuje dzielnika. Quiz polega na wskazaniu pojazdu kosmicznego z liczbą, której brakuje w działaniu. Ćwiczenie to łączy dobrą zabawę z materiałem dydaktycznym.

Przykłady na dzielenie w zakresie 100

Lądowanie na Marsie

Ćwicz pamięć, obliczaj w pamięci

Ten quiz, oprócz umiejętności związanych z dzieleniem do 100, ćwiczy pamięć, szczególnie tą krótkotrwałą. Jest to połączenie dwóch działań dzielenia, które dają ten sam wynik. W jednym z działań nie ma dzielnika. Dziecko musi obliczyć pierwsze działanie, zapamiętać jego wynik i na tej podstawie uzupełnić drugie działanie. Ćwiczenie to jest idealne także do ćwiczenia wytrwałości oraz kreatywności w rozwiązywaniu niestandardowych przykładów.