Klasyfikowanie
- Wybierz kategorię, ćwiczenie i graj
Seria ćwiczeń z różnym stopniem trudności: segregowanie elementów wg jednej cechy wspólnej; definiowanie elementów przez podanie ich kształtu, koloru i wielkości; gra polegająca na eliminowaniu elementów wg podanych kryteriów.
Segregowanie i definiowanie figur wg 1 cechy wspólnej - wskazanej kartą z symbolem. Segregowanie i definiowanie figur wg koloru, rodzaju lub wielkości.
Segregowanie i definiowanie kluczy wg 1 cechy wspólnej - wskazanej kartą z symbolem. Segregowanie i definiowanie kluczy wg koloru, rodzaju lub wielkości.
Zadaniem ucznia jest odnalezienie na ekranie w 3 krokach figur, które mają: jednakowy kolor i kształt, jednakowy kolor i wielkość oraz jednakowy kolor, kształt i wielkość.
Zadaniem ucznia jest odnalezienie na ekranie w 3 krokach kluczy, które mają: jednakowy kolor i kształt, jednakowy kolor i wielkość oraz jednakowy kolor, kształt i wielkość.
Zadaniem ucznia jest odnalezienie na ekranie magnesu na drzwi lodówki. Uczeń klika symbol, np. plakietki z kolorem czerwonym, po czym słyszy pytanie zadawane komputerowi: Czy magnes jest czerwony? Komputer odpowiada, a uczeń zgodnie z odpowiedzią ma usunąć odpowiednie elementy, żeby został tylko jeden magnes, który powinien być umieszczony na dolnych drzwiach lodówki.
Zadaniem ucznia jest odnalezienie na ekranie klucza do szuflady. Uczeń klika symbol, np. plakietki z kolorem czerwonym, po czym słyszy pytanie zadawane komputerowi: Czy klucz jest czerwony? Komputer odpowiada, a uczeń zgodnie z odpowiedzią ma usunąć niepasujące klucze, żeby został tylko ten, który otworzy szufladę.
Zadaniem ucznia jest wybranie magnesu na dolne drzwi lodówki. Uczeń zadaje pytania, klikając plakietki opisujące poszukiwany magnes - komputer odpowiada, a uczeń zgodnie z odpowiedzią ma odwiesić niepasujące magnesy na górne drzwi lodówki, żeby pozostał tylko jeden. Trudność poziomu 5 polega na możliwości popełnienia błędu i wyeliminowaniu właściwego magnesu.
Zadaniem ucznia jest otworzenie szuflady. Uczeń zadaje pytania, klikając plakietki opisujące poszukiwany klucz - komputer odpowiada, a uczeń zgodnie z odpowiedzią ma chować niepasujące klucze do szafki, żeby pozostał tylko jeden. Trudność poziomu 5 polega na możliwości popełnienia błędu i schowania poszukiwanego klucza do szafki.