Zapraszamy rodziców i nauczycieli do wykorzystania narzędzia diagnostycznego online. Kwestionariusz składa się z dwóch części: diagnozy wstępnej, mającej charakter przesiewowy oraz diagnozy ukierunkowanej, pozwalającej na zaobserwowanie trudności dziecka w poszczególnych obszarach. Kwestionariusz sygnalizuje istnienie problemu, który powinien być zdiagnozowany w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Ankieta wstępna ma za zadanie dać ogólny pogląd na to, czy ewentualne trudności dziecka mają charakter specyficznych zaburzeń uczenia. Ankieta wstępna składa się z 25 pytań dotyczących charakterystycznych objawów, na które należy odpowiedzieć twierdząco lub przecząco w odniesieniu do zachowania dziecka/ucznia.
Obszar A diagnozy ukierunkowanej ma za zadanie zbadać umiejętności i zdolności dziecka/ucznia w obszarze motoryki, funkcji wzrokowo-przestrzennych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ankieta składa się z 25 pytań, w których należy określić częstotliwość występowania danego charakterystycznego objawu. Po podliczeniu punktów z konkretnych pytań otrzymujemy wynik pokazujący, czy dziecko/uczeń jest zagrożone specyficznymi trudnościami w danym obszarze.
Obszar B diagnozy ukierunkowanej ma za zadanie zbadać umiejętności i zdolności dziecka/ucznia w obszarze czytania i pisania oraz funkcji słuchowo-językowych. Ankieta składa się z 25 pytań, w których należy określić częstotliwość występowania danego charakterystycznego objawu. Po podliczeniu punktów z konkretnych pytań otrzymujemy wynik pokazujący, czy dziecko/uczeń jest zagrożone specyficznymi trudnościami w danym obszarze.
Obszar C diagnozy ukierunkowanej ma za zadanie zbadać umiejętności i zdolności dziecka/ucznia w obszarze umiejętności matematycznych. Ankieta składa się z 25 pytań, w których należy określić częstotliwość występowania danego charakterystycznego objawu. Po podliczeniu punktów otrzymujemy wynik pokazujący, czy dziecko/uczeń jest zagrożone specyficznymi trudnościami w danym obszarze.
Obszar A diagnozy ukierunkowanej ma za zadanie zbadać umiejętności i zdolności dziecka/ucznia w obszarze motoryki, funkcji wzrokowo-przestrzennych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ankieta składa się z 25 pytań, w których należy określić częstotliwość występowania danego charakterystycznego objawu. Po podliczeniu punktów z konkretnych pytań otrzymujemy wynik pokazujący, czy dziecko/uczeń jest zagrożone specyficznymi trudnościami w danym obszarze.
Obszar B diagnozy ukierunkowanej ma za zadanie zbadać umiejętności i zdolności dziecka/ucznia w obszarze czytania i pisania oraz funkcji słuchowo-językowych. Ankieta składa się z 25 pytań, w których należy określić częstotliwość występowania danego charakterystycznego objawu. Po podliczeniu punktów z konkretnych pytań otrzymujemy wynik pokazujący, czy dziecko/uczeń jest zagrożone specyficznymi trudnościami w danym obszarze.
Obszar C diagnozy ukierunkowanej ma za zadanie zbadać umiejętności i zdolności dziecka/ucznia w obszarze umiejętności matematycznych. Ankieta składa się z 25 pytań, w których należy określić częstotliwość występowania danego charakterystycznego objawu. Po podliczeniu punktów otrzymujemy wynik pokazujący, czy dziecko/uczeń jest zagrożone specyficznymi trudnościami w danym obszarze.